Suppilog

Suppilog on innovatiivinen suomalainen markkinapaikka nopeasti liikkuvien kuluttajatuotteiden (FMCG) valmistajille ja ostajille. Heidän alustallaan ostajat voivat ostaa suoraan valmistajilta ilman välikäsiä luoden suoran välityskanavan kummallekin osapuolelle. Suppilogin tavoitteena on kasvaa kansainvälisillä markkinoilla.

Osana Suppilogin kasvusuunnitelmia on halu päästä Kiinan markkinoille. Mahdollistaakseen tämän he tarvitsivat luotettavan kumppanin Kiinasta. Suppilog oli luonut ensimmäisen kontaktin suuren valtion omistaman verkkokauppa yrityksen kanssa ja tarvitsivat apua neuvotellakseen raamisopimuksen.

Projekti

Liikkeenjohdon konsultointi

Kategoria

Konsultointi

Linkki

https://www.suppilog.fi

Tausta

Saadakseen haluamansa raamisopimuksen Suppilog päätti, että matkustamme Kiinaan paikan päälle neuvottelemaan sopimuksesta henkilökohtaisesti face-to-face. Ennen matkaa kävimme Suppilogin kanssa läpi projektia ja sovimme matkustusaikataulut.

Ratkaisumme

Johtava liikkeenjohdon konsulttimme matkusti Suppilogin mukana Kiinaan tukeakseen ja neuvoakseen heitä raamisopimusneuvotteluissa. Konsulttimme rooli neuvotteluissa oli löytää bisneshyötyjä molemmille osapuolille, konsultoida mitä kyseessä olevilla teknologioilla voidaan saavuttaa ja kuinka loppukäyttäjät hyötyvät kyseisistä teknologioista.

Neuvottelut sujuivat erinomaisesti ja Suppilog on allekirjoittanut raamisopimuksen rakentaakseen kaksipuolisen B2B-liiketoiminnan eurooppalaisten valmistajien ja kiinalaisten ostajien välille. Suunnitelmista jatkolaajentumisille on myöskin jo sovittu.