Ricoh on kansainvälinen yhtiö, joka on tullut tunnetuksi toimistotyön digitaalisten ratkaisujen toimittajana. Coredo aloitti yhteistyön Ricohin kanssa rakentaakseen räätälöidyn ohjelmiston heidän InfoKiosk tuotteelle.
Ricoh lähestyi meitä digitaalisen palveluidean kanssa, joka auttaisi heidän asiakkaitaan nopeasti rekisteröitymään saapumisen yhteydessä, ilmoittaisi automaattisesti isännälle saapumisesta ja samalla tarjoaisi yrityksille helpon tavan pitää kirjaa vierailijoista.
Suurimmalla osalla business parkeissa ja isoissa toimistoissa on check-in tiski, jonne vierailijat ilmoittautuvat saapuessaan. Usein saapuvat vierailijat tulevat paikan päälle samaan aikaan, joka aiheuttaa turhaa sählinkiä vastaanottoaulassa. Ricoh halusi kehittää digitaalisen ratkaisun, jonka avulla voisi välttyä edellä mainitusta.
Ricoh oli luonut InfoKiosk-konseptin, joka koostuu isosta kosketusnäytöstä ja PC-tietokoneesta. Tämän avulla oli tarkoitus kehittää vierailijoiden rekisteröimispalvelu. Me halusimme edetä KISS-menetelmällä (Keep It Simple Stupid) palvelun käyttökokemuksen kanssa ja suunnitella mahdollisimman helpon UI:n (User Interface) kuin vain mahdollista. Teknisesti meidän Laravel frameworkilla tekemä kustomoitu ratkaisu pyörii samalla tavoin kuin natiivi Windows PC -sovellus, jossa on admin paneeli. Mahdollistaaksemme tulevat skaalausmahdollisuudet, arkkitehtuuri on rakennettu toimimaan REST APEilla.