Miksi sponsoroimme Döds Challenge tapahtumaa?

Elokuun 1, 2020 päivä Helsingissä nähtiin historiamme ensimmäinen Döds Challenge tapahtuma – ja se oli suuri menestys heti kärkeen! Mutta mikä ihme Döds Challenge on?

Dödsit on nuorison joukossa kovassa suosiossa oleva uimahyppylaji, jossa hyppääjät tekevät kartsoja/hämiksiä/tai miksi kukin sitä kutsuukin. Käytännössä jokaisen kesäisen hyppypaikan kingit ja kuningattaret kerääntyivät yhteen kisaamaan siitä kuka tekee mageimman kartsan. Tämä tarkoittaa, että uhmataan vedeniskua esittämällä hyppäävänsä veteen mahalleen ja tekemällä linkkuveitsiasennon juuri viime hetkellä.

Miksi Coredona lähdimme tapahtumaan mukaan?

Meillä on vuosien kokemuksen aikana tullut vahva ymmärrys siitä, että kun yhtiö suunnittelee uuden strategia, on sen jalkauttaminen se todellinen testi, ei sen suunnittelu. Näin ollen olen puhun usean vuoden ajan, että symbolisesti me kaikki löydämme itsemme seisomassa 10m telineellä ja todellinen muutos tapahtuu, kun sieltä uskaltaa hypätä. Sama pätee yrityksissä kun lähdetään kunnianhimoisesti kehittämään toimintaa. Uuden tekeminen vaatii aina rohkeutta ja alkuun se on aina pelottavaa.

Dödsit kuvastaa oppiamme loistavasti kun nuoret karbaasit hyppivät 10m korkeudesta uhmaten vettä.

Lähdimme sponsoroimaan tapahtumaa koska siinä ilmenee näkemyksemme työelämän muutoksesta ja yhtiöiden kamppailusta muutoksen kanssa. Dödsejä katsoessa näkee lukuisiä eritasoisia suorituksia joita kaikkia yhdistää rohkeus tehdä uutta ja uhmata omia pelkojaan. Dödseistä voimme siis kaikki oppia myös työelämäämme.

Toinen syy mukana oloomme oli se, että Döds Challenge Helsingissä kerättiin varoja John Nurmisen säätiön Itämerityötä varten. Coredossa meille on tärkeää olla osana rakentamassa parempaa huomista myös yhteiskuntamme näkökulmasta ja ympäristö onkin meille suuressa arvossa.

Mitä näillä on väliä kun puhutaan Coredosta – IT-alan asiantuntija yrityksestä? Eipä näillä mitään tekemistä meidän arkisen työn kanssa ole, mutta olen aina ajatellut, että liiketoimintojen tulee olla osa suurempaa kokonaisuutta ja nämä ovat arvovalintoja joita meillä on mahdollisuus tehdä. Coredon arvoihin kuuluu ihmiset ja ympäristö. Meidän haaveenamme on luoda parempi huominen jossa ihmisen on hyvä elää. Arkisesti me poistetaan IT:n avulla toimistotyön kakkaduunit ja Dödsin + Puunin avulla rakennamme kestävämpää ilmastoa.

Cheers,

Joona Puhakka

CEO

Joona.puhakka@coredo.fi

+358 50 533 9571